Se încarcă...
Despre Esențe
Fascinația cu parfumurile
a fost întotdeauna cu omenirea.

Fascinația cu parfumurile a fost întotdeauna cu omenirea. Istoria parfumurilor datează din vremurile preistorice, care au descoperit că unii copaci, în special cei bogați în rășină, eliberează un miros frumos de fum atunci când sunt arse.
Numele parfumului provine de la termenul latin „per fumumum” care înseamnă „prin fum”.
În zilele noastre, aromele sunt amestecuri complexe de origine naturală sau sintetică. Fiecare parfum închis în sticlă este atent selectat și constă din cel puțin câteva arome. În funcție de categoriile de arome care există în compoziție, se aplică următoarea subdiviziune:

Clasificare parfum

Citrice

Vezi mai mult

Florale

Vezi mai mult

Chypre

Vezi mai mult

FOUGÈRE

Vezi mai mult

Orientale

Vezi mai mult

Aldehyde

Vezi mai mult

Lemnoase

Vezi mai mult

din piele

Vezi mai mult

PARFUMURI CITRICE (HESPERIDE)


Una dintre cele mai vechi și mai populare categorii de parfumuri. Esențele de citrice sunt obținute prin fructe presate la rece, cum ar fi lămâi, bergamote, portocale, grapefruits sau mandarine. Adesea sunt îmbogățite cu note lemnoase florale, orientale. Parfumurile bărbătești pe bază de citrice sunt compuse prin adăugarea de note puternice din plante, lemnoase sau condimentate. Compozițiile de citrice se caracterizează prin prospețime, lejeritate și sunt utilizate cel mai adesea în parfumuri sport și tip unisex. Ca urmare, uleiurile aromatice din această familie se volatilizează foarte repede, astfel încât mirosul lor să poată fi simțit imediat după deschiderea sticlei de parfum. Au proprietăți stimulatoare și energice.

Categoria următoare

PARFUMURI FLORALE


Este o familie foarte bogată și diversă de parfumuri, în care se găsesc note de flori precum iasomie, violet, trandafir, tuberoză, narcis, crin din vale sau mătrână. Iasomia este considerată una dintre cele mai eficiente afrodisiace cu parfum. Compozițiile din această familie se pot baza pe o singură specie sau pot combina diferite parfumuri de flori într-un singur buchet. Majoritatea parfumurilor de flori provin din surse naturale și sunt obținute prin multe tehnici, de exemplu distilarea. Cu toate acestea, unele dintre ele emit arome foarte modeste și, prin urmare, trebuie reproduse în laborator. Compozițiile din această familie sunt de obicei ușoare, dulci, romantice, dar și senzuale.

Categoria următoare

PARFUMURI CHYPRE


Aceasta este cea mai mică și unică familie de parfumuri. Numele provine de la parfumurile Chypre lansate în 1917 de Francois Coty, care a fost fascinat de bogăția aromelor prezente pe insula Cipru. Nota de bază a acestui miros este mușchiul de stejar, care dă un miros foarte specific „pământesc”. Chiar lângă mușchi, parfumul este format din labdanum, paciuli și bergamotă. Aceste coarde sunt adesea combinate cu note florale, aldehide, fructe și piele.

Categoria următoare

PARFUMURI FOUGÈRE


Cunoscut și sub numele de parfumuri de ferigă. Termenul provine de la cuvântul francez pentru ferigă. Numele acestei familii de parfumuri este, desigur, metaforic - ferigile nu au un miros clar. Parfumurile Fougère sunt toate cele care, atunci când se combină corzile principale, creează o notă misterioasă a unei păduri verzi și umede. Tipul Fougère se referă la coarda mușchiului de stejar, ienupăr și rășină amestecată cu aromele mai dure ale unei pajiști de vară: cumarina (un compus cu miros de fân proaspăt), lavandă și geraniu, precum și un miros cald și dulce de tutun . Parfumurile din această familie sunt folosite pentru a compune multe parfumuri masculine.

Categoria următoare

PARFUMURI ORIENTALE


Cunoscute și ca parfumuri de chihlimbar, sunt asociate cu Orientul Îndepărtat. Aceste parfumuri sunt definite ca note dominate de vanilie, boabe de tonka, cedru, lemn de santal combinat cu mirosuri de animale - mosc, civet, precum și mirodenii - ghimbir, cardamom, cuișoare, scorțișoară și piper. Aceste coarde sunt de obicei combinate cu arome de flori precum iasomie, gât, frezie, osmanthus, floare de portocale și fructe dulci, cum ar fi piersic, smochine, caise și mandarine. Acestea sunt de obicei parfumuri destul de grele, de lungă durată și expresive. Parfumul lor seducător, senzual și cald este potrivit pentru seara. De lungă durată pe piele.

Categoria următoare

PARFUMURI ALDEHYDE


Acest tip de parfumuri a fost introdus în anii 1920 și se bazează pe materiale sintetice. Primul tip de parfum din această familie a fost unul dintre cele mai populare parfumuri create de Coco Chanel - No. 5. Această familie include parfumuri florale-aldehide, pudră și lemn-aldehida.

Categoria următoare

PARFUMURI LEMNOASE


Notele din această familie domină mai ales în produsele cosmetice pentru bărbați și unisex. Baza este formată din lemn de santal, vetiver, paciuli, cedru, trandafir. Ele reprezintă baza compoziției, îmbogățesc și scoate la iveală componentele rămase. Cu toate acestea, unii arbori, cum ar fi trandafirul, pot fi atât note superioare, cât și mijlocii. Secțiunea parfumată din această familie este cu adevărat diferită și unică pentru fiecare copac - de la gudron până la crud până la lăptos. Notele lemnoase sunt adesea îmbogățite cu aromele de citrice, flori și mirodenii. Parfumurile din această familie sunt, în general, foarte elegante, adânci și supuse.

Categoria următoare

PARFUMURI DIN PIELE


Acestea sunt arome calde de condimente și fum, care amintesc de mirosul de piele, lemn afumat și tutun. Aceste arome se obțin prin combinarea unor note amare-picante de mirodenii, mosc, tămâie și ulei de ricin cu o aromă profundă de labdanum sau ienupăr și rășină de mesteacăn și accente dulci de chihlimbar și fructe, de exemplu pere, mere sau bergamote. Coardele din piele sunt blânde și intrigante în același timp și, datorită senzației de apropiere de corp, de primitivitatea și naturalețea sa, ele evocă amintiri ale celor mai bune momente ale vieții. Aceste note sunt mai des utilizate în parfumurile de nișă decât în ​​așa-numitele populare.

Clasificare

Concentraţie / Calitate Parfum

un parfum de calitate are o concentraţie optimă folosind doar materii prime de înaltă calitate

Procentul de esenţă din compoziţia unui produs de parfumerie, influenţează puterea şi persistenţa aromei însă calitatea esenţei are un mare efect în calitatea produsului şi mai ales cât de fină, prietenoasă şi sănătoasă este în contact cu pielea noastră. (Parfumuriile ieftine au concentraţie slabă şi esenţa de o calitate scăzută, acest lucru explicând preţul scăzut)

Concentraţii


Uneori, denumit „extract de parfum”, „parfum extrait” sau chiar „elixir”, parfumul este cea mai prestigioasă concentrație a unui parfum. De obicei, cu o putere între 20% și 30%, acestea pot ajunge uneori la un impresionant 40%. Adesea sunt considerabil mai scumpe decât alternativele. Cu toate acestea, unii susțin că oferă o valoare mai bună pentru bani, deoarece parfumul durează mult mai mult cu o cantitate mică și nu necesită reaplicare pe parcursul zilei.
Apa de parfum este o variantă mai frecventă decât parfumurile în aceste zile. Deoarece parfumurile sunt deosebit de exclusive și nu sunt la fel de accesibile, unii parfumetori tind să comercializeze doar un eau de parfum ca versiunea de lux a unui parfum pentru a maximiza vânzările. Eaux de parfum tind să ofere o concentrație între 15% și 20%, ceea ce oferă aproximativ 8 ore de parfum. O singură aplicație va oferi suficient parfum pentru a dura întreaga zi de lucru la un preț mai mic decât un parfum.
Numele derivă dintr-un vechi termen francez pentru practicarea îngrijirilor personale și a curățării în jurul unui dressing. În secolul al XIX-lea, un „cabinet de toaletă” a fost în esență o cameră de pulbere, care a continuat să fie un eufemism cel mai apropiat de apă. Pe scurt, eau de toaletă a fost în esență apa de curățare care a fost adăugată la apa de baie sau aplicată direct după piele după baie. Astăzi, parfumeria modernă și-a însușit termenul pentru a indica concentrația unui parfum. Fiind opțiunea cea mai favorabilă bugetului, o monedă de toaletă este de obicei cea mai accesibilă și cea mai vândută iterație a unui parfum. Concentrațiile unei ape de toaletă variază de la 5% la 15%, dar de obicei se situează în jurul valorii de 10%.
Este una dintre etichetele de parfumuri mai enigmatice și mai confuze. Astăzi, colonia a devenit adoptată ca termen general pentru aromele bărbătești, ceea ce reprezintă o corupție a definiției sale originale. Istoric, eau de cologne sunt parfumuri care provin din Köln, Germania.
În 1709, originarul italian Giovanni Maria Farina a conceput o legătură, pe care a numit-o Kölnisch Wasser (apa din Köln) după noul său oraș natal. El a căutat să creeze un amestec, care îi amintea de o dimineață italiană de primăvară, de narcise de munte și flori de portocal după ploaie.
Eaux de colognes a continuat să fie un standard al industriei și continuă să existe în prezent. Caracteristicile lor notabile includ un corp ușor cu un cap delicat de citrice de bergamotă. Una dintre cele mai vechi colonițe din producție, Mäurer & Wirtz 4711, urmează încă astăzi acest model fidel
Deși au o concentrație similară cu mai puțin de 3% de parfum, eau fraîche și after-shave au în mod tradițional utilizări practice.
Eau fraîche (literalmente "apă rece") urmărește un concept similar cu eau de colonia, prin faptul că este utilizat în timpul sau după baie. Deși unele fraîche de eaux conțin alcool, ele sunt adesea în mare parte apă. Conținutul ridicat de apă și parfumul ușor îi permite curățarea și reîmprospătarea pielii.

note parfum

Sunt trei etape în care un parfum eliberează mireasma lui:
Blog-post Thumbnail

Note de vârf

Notele de vârf sunt primele note care se simt după aplicarea parfumului. Ele au molecula cea mai mică, astfel încât se evaporă cel mai rapid.
Notele de vârf reprezintă în principiu însăși aroma parfumului.


Blog-post Thumbnail

Note de mijloc

Notele de mijloc își fac simțită prezența după ce notele de vârf încep să se evapore


Blog-post Thumbnail

Note de bază

Notele de bază încep să se distingă după ce se evaporă cele de mijloc, și sunt cele mai puternice și mai persistente, păstrându-și aroma câteva ore. Notele de bază și cele de mijloc reprezintă aroma parfumului pe pielea noastră și poate fi diferită în funcție de pH-ul fiecăruia.